projecten Project HBO ICT bv Software Development

Project HBO ICT bv Software Development

Voor studenten: 2e jaars studenten van de opleiding HBO ICT (software development). Niveau: HBO – Saxion. Startmoment: mei. Duur: 8 weken.

Project 2.4 HBO-ICT bv. is een 2de-jaars project, waarin HBO-ICT studenten een project uitvoeren voor een externe opdrachtgever, voorafgaand aan hun stage. Voor dit project zoeken we opdrachtgevers. Hieronder beschrijven we een standaard situatie.

We zien voor ons dat de opdrachtgever de eerste versie van de opdracht schrijft en dat (indien nodig) een van de docenten meeschrijft om de opdracht zo te formuleren dat het voor alle studenten bruikbaar is.

Over het project:

  • Het project duurt 8 weken, van maandag 6 mei t/m vrijdag 28 juni 2024
  • Het is een project van 10 studiepunten (ECTS), circa 4 dagen per week voor iedere student
  • Het project wordt uitgevoerd in groepen van 5 à 6 Software Engineering studenten
  • Er zijn Nederlandstalige groepen en internationale (Engelstalige) groepen
  • Indien mogelijk, kunnen de studenten één of twee dagen per week op de locatie van de opdrachtgever werken. Maar dit is niet verplicht voor de opdracht

Taken van de opdrachtgever: 

  • Definieert de ontwikkelopdracht voor de Software Engineering studenten
  • Voert het eerste gesprek in de week van 6 mei met de hele projectgroep
  • Blijft betrokken gedurende het project en is minimaal 1 uur per week beschikbaar
  • Neemt in de laatste week of uiterlijk de week daarna het eindproduct in ontvangst

Over de opdracht: 
Er zijn twee verschillende soorten opdrachten mogelijk:

1. Een realisatie-opdracht:

  • De opdracht heeft als kern de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit in een nieuwe of een bestaande applicatie.
  • Er moet een applicatie worden ontwikkeld/uitgebreid. Kortom, het is een stevige software engineering opdracht.

2. Een verkennende opdracht:

  • De opdracht is om te zoeken naar mogelijkheden voor nieuwe, door een applicatie ondersteunde, diensten. Het resultaat is een advies met een prototype.
  • De opdracht is niet helemaal vrijblijvend (zoals: verzin maar iets leuks). De opdracht moet een doel en een richting aangeven.
Terug naar projecten
Meer informatie of vraagstuk?